Advies en maatwerk op het gebied van horen en verstaan

Maak kennis met Anouk Mandemaker

13 maart 2023
Maak kennis met Anouk Mandemaker

Begin 2000 richtten Guido Goedhart en Andrea Berkelder Adviesbureau PlanPlan op. Ervoor zorgen dat slechthorenden minder inspanning hoeven te leveren om goed te kunnen functioneren, is de kern van hun werkzaamheden. Maar dat ze dit niet enkel samen uitvoeren, is nog niet iedereen bekend. De afgelopen drie jaar is Anouk Mandemaker op de achtergrond betrokken bij de activiteiten van PlanPlan. Zij stelt zich graag aan je voor.

 

Doelgerichte communicatie

Anouk werd door Guido en Andrea benaderd in het najaar van 2019. Via een gedeelde connectie komen zij met elkaar in contact en wordt al gauw een hulpvraag aan haar gesteld. Guido en Andrea zijn op dat moment zo’n 20 jaar actief als eigenaren van PlanPlan en denken vooruit. Mijmerend over de vraag: hoe kunnen wij ervoor zorgen dat we PlanPlan over een aantal jaren over kunnen dragen aan kennisrijke opvolgers? komen ze erachter dat het noodzakelijk is om allereerst de zichtbaarheid van PlanPlan te vergroten.

Om dat te bereiken is het belangrijk om met een écht, betrouwbaar en goed leesbaar verhaal ervoor te zorgen dat je de onderliggende boodschap kunt overbrengen. Het ontluiken van het échte verhaal is Anouk haar kern. Als contentmarketeer en eigenaar van Yocopa helpt zij ondernemers met doelgerichte communicatie voor het behalen van zakelijk succes.

 

Toekomstvisie

Anouk legt uit: “Al tijdens onze eerste kennismaking proefde ik de kennis en kunde van Guido en Andrea. Ze wilden heel graag meer van zichzelf laten zien, maar wisten niet waar te starten. Bovendien kenden zij beiden een gebrek aan tijd. Tijd om er eens goed voor te gaan zitten wat ze nu wilden bereiken en welke rol communicatie daarin had. Maar ook: tijd om gericht aan de slag te gaan met het verspreiden van al hun ervaringen, belevingen en expertise”.

Om inzicht te krijgen in de communicatieve mogelijkheden startte Anouk met de uitwerking van een duidelijke communicatiestrategie voor PlanPlan. Daarin verwerkte zij onder andere een jaarplanning, opgedeeld in vier kwartalen. “We spraken af een jaar te ervaren of de beoogde samenwerking ook in de praktijk zou werken. Ieder kwartaal kwamen we bij elkaar en bespraken we de onderwerpen waarover we wilden communiceren. Vervolgens maakten Guido en Andrea een opzet en zorgde ik voor de finishing touch. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en bevalt deze werkwijze ons nog altijd goed. We zijn steeds meer op elkaar ingewerkt en weten snel te schakelen”.

 

Het start met luisteren

Door te luisteren, écht te luisteren, en door te vragen tot de kern houdt Anouk een scherp oogje in het zeil. Als communicatiepartner helpt zij PlanPlan om het échte verhaal op de juiste manier in de markt te zetten. Anouk zorgt voor content die aansluit bij de behoeften van onze lezers, volgers en doelgroep. Content waar een plan achter zit en die ons helpt bij de groei van ons bedrijf.

“Of het nu gaat om een blog, verdiepend kennisartikel, de tweemaandelijkse nieuwsbrief of een bericht op LinkedIn: veelal ben ik degene die achter de knoppen zit. Natuurlijk kijkt Guido of Andrea even mee. Communicatie is in mijn ogen namelijk iets wat je samen doet. Ik ben de aanjager en benut de kwaliteiten van de inhoudelijke experts om samen tot het maximale resultaat te komen”.

Ben jij nieuwsgierig naar de inzet van Anouk of lijkt het je leuk om de mogelijkheden omtrent werken bij Adviesbureau PlanPlan eens met ons te bespreken? We maken graag tijd voor een persoonlijke kennismaking! Laat gerust wat van je horen.

Dit artikel is geschreven door onze communicatiepartner Anouk Mandemaker